Wandelen

Wandeling -
le champ des roches (petit circuit) - a4

club vosgien

Vertrek op 3.5km van de kerk – 6.7km – 2 uur – moeilijkheid : makkelijk – hoogtemeters: 167m (van 684 tot 765m hoogte) – Markering : groene stipMet de auto: Ga bij de rotonde richting “Granges/Vologne” (Rue de l’Hôtel de Ville). Neem de D31 richting “Arrentès de Corcieux” (linksaf). Parkeer uw auto op de “Col des Arrentès” (h. 684m), op het parkeerterrein tegenover het restaurant.Wandelend: 1. Steek de D31 over en neem de C1 die naar het dorp Arrentès de Corcieux leidt, richting de “Champ de Roches” (groene stip). U loopt langs het gemeentehuis (Mairie). Ga bij het volgende kruispunt rechtsaf (groene stip). Nadat u het riviertje “La Corbeline” bent overgestoken loopt u over het steile pad naar boven. Ga voor de oude boerderij linksaf. U loopt over een smal bospad naast een stenenwand, door een bos van Epiceas.2. Ga rechtsaf en loop 100 meter verder links naar beneden om op de “Champ de Roches” te komen. Ter plekke kunt u de informatieborden over deze opmerkelijke vlakte met gesteente lezen. Loop de “Champ de Roches” over en ga daarna linksaf, over de asfaltweg achter het parkeerterrein (groene stip). Volg de groene stip (groene stip) vanaf de kruising (op ongeveer 150 meter). U loopt over een onverhard bospad. Loop bij de asfaltweg links naar beneden richting Corcieux. Steek her riviertje “La Corbeline” weer over. Ga rechtdoor bij het kruispunt “Les Goutelles” (700m hoogte), richting les Arrentès, door het dennenbos.3. 800 meter verder, ga van de weg af en neem het kleine bospad rechts dat licht omhoog gaat (groene stip). Ongeveer 200 meter verder ziet u de opening van een watermijn in de stenenwand. Ga direct uit het bos linksaf. U hebt hier mooi uitzicht over Corcieux met op de voorgrond de “Col des Arrentès” en in de verte “La ligne bleue des Vosges” (de toppen van de Hoge Vogezen worden de blauwe lijn van de Vogezen genoemd).4. Ga bij de eerste huizen linksaf. U loopt over de asfaltweg om weer bij het parkeerterrein op de “Col des Arrentès” uit te komen.Klik rechts op "download de folder" om de wandelkaart met (Franse) routebeschrijving te downloaden.

Localisation

Les informations recueillies à partir de ce formulaire sont nécessaires au traitement de votre demande (sauf mention contraire). Elles sont enregistrées et transmises au pôle marketing et digital de Lorraine Tourisme en charge du traitement de votre demande d’information touristique. Ces données sont conservées 3 ans. Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification et d’opposition aux données vous concernant, que vous pouvez exercer en adressant une demande par courriel à contact@tourisme-lorraine.fr ou par courrier signé accompagné de la copie d’un titre d’identité à l’adresse suivante : Lorraine Tourisme – Abbaye des Prémontrés – BP 97 – 54704 PONT A MOUSSON CEDEX