Wandelen

Wandeling
- le col du plafond - devant varimont - b2

pixabay

Vertrek op 3km van de kerk – 7.3km – 2 uur – moeilijkheid: makkelijk – hoogtemeters: 170m (van 620 tot 678m hoogte) – Markering: rood kruis, rode cirkel, rode driehoek, rood kruisMet de auto: Ga bij de rotonde richting de Col du Plafond (straat “Rue Henry” en daarna de D60). Parkeer boven op de Col du Plafond (h. 620m).Wandelend: 1. Loop richting Bellegoutte (volg de bordjes met het rode kruis). U loopt 100 meter over de D60 en neemt daarna het onverharde pad links, bergafwaarts.2. Loop na het meertje 50m rechtdoor en neem daarna het stijgende bospad links. U komt bij een weiland uit. Loop langs het weiland tot de oude kersenboom (cerisier). U hebt uitzicht over Corcieux met op de achtergrond de “Mont Thiriville”. Steek het bospad over en neem het kleine pad tegenover u, langs de weilanden. Volg dit pad tot op de D86. Loop 250m naar links over de D86.3. Ga na de oude zetmeelfabriek rechtsaf over het kleine weggetje richting “La Moline – Devant Varimont”. Links ziet u het dorp Gerbépal liggen. Loop voorbij een paar huizen. Het laatste huis is als een brug over de weg gebouwd. Loop bij de kruising rechtdoor richting “Devant Varimont” (rode cirkel). Ga bij de volgende kruising (“Devant Varimont”, h. 650m) richting “Les Collieures” (rode driehoek). Ga bij het stenen kruisbeeld “Les bonnes frais” rechtsaf. U verlaat de route aangegeven door de rode driehoek.4. Loop 500 meter verder rechtdoor tot de eerste huizen van het gehucht Rambaville. Neem de asfaltweg rechtsaf tot het gehucht Bellegoutte. Neem in de bocht linksaf de D86 over 80 meter.5. Ga na het bord Bellegoutte (h. 567m) rechtsaf (rood kruis) richting de Col du Plafond (stenen kruisbeeld). Neem 50m verder het bospad rechtdoor (rood kruis). Neem na het meertje weer dezelfde weg terug als op de heenweg.Klik rechts op "download de folder" om de wandelkaart met (Franse) routebeschrijving te downloaden.

Fotogalerij

Localisation

Les informations recueillies à partir de ce formulaire sont nécessaires au traitement de votre demande (sauf mention contraire). Elles sont enregistrées et transmises au pôle marketing et digital de Lorraine Tourisme en charge du traitement de votre demande d’information touristique. Ces données sont conservées 3 ans. Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification et d’opposition aux données vous concernant, que vous pouvez exercer en adressant une demande par courriel à contact@tourisme-lorraine.fr ou par courrier signé accompagné de la copie d’un titre d’identité à l’adresse suivante : Lorraine Tourisme – Abbaye des Prémontrés – BP 97 – 54704 PONT A MOUSSON CEDEX